ولسوالی چرخ لوگر در چه وضعی به سر می برد

عارف نظری

طالبان به شمول تمام دشمنان مردم افغانستان بعلاوه تمام جنایت های بزرگ شان تلاش دارند که تا نظام و نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان را در اذهان عامه ضعیف جلوه دهند و برای منافع خود شان میان مردم یک نوع ترس و وحشت ایجاد کنند.

طالبان به تازگی با استفاده از کمک های آی اس آی در صفحات مجازی غوغای را براه انداخته اند ، که گویا طالبان ولسوالی چرخ ولایت لوگر را سقوط داده اند که متاسفانه در نشر و پخش این تبلیغات دروغین طالبان بعضی رسانه های مغرض بخاطر تضعیف ساختن نیروهای امنیتی افغان نزد اذهان عامه نیز سهم گرفته اند.

من در این رابطه آنچه که تحقیقات را انجام دادم، با شما شریک میسازم، ولسوالی چرخ ولایت لوگر سقوط نکرده است. بلکه اصل قصه اینجاست که اداره محلی لوگر بخاطر امنیت بهتر و دسترسی مردم به ادارات دولتی محلی پروگرام های را روی دست دارند، که تمام تاسیسات نظامی و ملکی را از میان ازدحام مردم بیرون کشیده و در یک جای مصون دیگر انتقال دهند، چونکه در آن محل طالبان با استفاده از ازدحام مردم بم های انفجاری را جاسازی می کردند که این کار طالبان باعث تلفات افراد ملکی و همچنان مانع تطبیق پروژه های عام المنفعه و رسیدن خدمات صحی به هموطنان ما می گردید، از این جهت اداره محلی ولایت لوگر بجای ادارات محلی در آنجا پوسته های نظامی را ایجاد می کنند، که این یکی از وظایف حکومت است که برای مردم تأمین امنیت و خدمات عرضه نماید.

در مورد ولسوالی چرخ ولایت لوگر باید بگویم، تعمیر ولسوالی چرخ ولایت لوگر در جای مناسبی نبود، در کنار تعمیر ولسوالی مسجد و مکتب موقعیت دارد، طالبان به بهانه اینکه گویا اینجا اداره نظامی و ملکی دولتی است، وقت و ناوقت قصد بالای این ولسوالی راکت های را شلیک می کردند، که در نتیجه باعث تلفات افراد ملکی از هموطنان ما می گردید .

گپ مهم دیگر این است که شاگردان مکتب همجوار با تعمیر ولسوالی چرخ ولایت لوگر با مشکلات فراوان کمبود صنوف درسی روبرو بودند، که ظرفیت اتاق درسی مکتب برای شاگردان کفایت نمی کرد،نظر به همین مشکلات اداره محلی ولایت لوگر تعمیر ولسوالی را بخاطر کمک به مکتب و ایجاد صنف های درسی به معارف واگذارکرد .

از طرف دیگر، تعمیر ولسوالی چرخ ولایت لوگر در منطقه آب گرم موقعیت دارد، از لحاظ استراتژیک برای نیروهای امنیتی و عرضه خدمات برای هموطنان ما مساعد نبود، از این لحاظ تعمیر ولسوالی باید در منطقه خواجه اسماعیل انتقال می یافت که انتقال یافت. انتقال این ولسوالی از ساحه آب گرم به ساحه خواجه اسماعیل به اساس درخواست مردم، فیصله تصمیم شورای ولایتی ولایت لوگر صورت گرفته است.

اما طالبان با بی شرمی و چشم سفیدی تمام انتقال ولسوالی را از یک محل به محل دیگر، خواستن برای تغییر اذهان مردم و تضعیف نظام و نیروهای امنیتی سقوط تلقی نمودند و از طریق رسانه های بخود وابسته اعلان کردند .

طالبان در حال حاضر توان سقوط هیچ ولسوالی را در سطح افغانستان ندارند، و توان مقابله رودر با نیروهای امنیتی را از دست داده اند برعکس نیروهای امنیتی و دفاعی کشور نسبت به هر وقت وزمان دیگر آموزش دیده، با تجربه وبا اکمالات مجهز و تجهیز می باشند.

سقوط ولسوالی چرخ ولایت لوگر به اساس ادعای طالبان یک دروغ بزرگ و شاخدار است، به مثل اینکه آنها گفته بودند که 70 فیصد خاک افغانستان در اختیار ما است. اگر این چنین است پس چرا رهبران طالبان، پس از رخصتی ها از قطر به پاکستان می روند و در آنجا با باداران شان مشورت می کنند و حتی مرده عبدالحی مطمین، سخنگوی شانرا در خاک پاکستان دفن میکنند، تمام شوراهای نظامی شان در خاک پاکستان قرار دارد، زخمیان شانرا در شفاخانه های پاکستان تداوی میشوند، تصمیم قتل شهروندان افغانستان را در بازار تل پاکستان می گیرند.

به ایران، پاکستان، روسیه رفته می توانند اما برای یک ساعت در افغانستان آمده نمی توانند؟ در حالیکه ادعای در اختیار داشتن 70 فیصد خاک این وطن را می کنند. دروغ یک گپ مفت است که طالبان همیشه لاف آن را میزنند.

نور ښکاره کړئ

ځواب دلته پرېږدئ

ستاسو برېښناليک به نه خپريږي. غوښتى ځایونه په نښه شوي *

Back to top button