نابودی زیر بنا ها کار چه کسانی است؟

نیلوفر مستعد

گروه طالبان در بیست سال گذشته همواره به خوبی و استحکام و استواری ثابت ساخته است که دشمن درجه یک هرچیزی است که در افغانستان به عنوان پروژه عام‌المنفعه، تاسیسات زیربنایی و متعلق به ملت وجود دارد.

این گروه از بدو تاسیس در دهه هفتاد میلادی با دولت اسلامی افغانستان که یک نهاد ملی بود مخالفت کرد و تا امروز با هرچه از مظاهر تمدن و آبادی و پیشرفت و ترقی و بهبودی است، در مخالفت قرار گرفته و تا جایی که توانایی‌اش را داشته تخریب کرده است.

اگر به صورت موردی سخن بگوییم، گروه طالبان در سال‌های متمادی هزاران بار تاسیسات عامه را تخریب کرده یا تلاش کرده‌اند که تخریب کنند. از تخریب جاده اسفالت در ارزگان و پکتیا گرفته تا حملات تخریبی بر بند کمال خان، بند سلما، مساجد، مدارس، مکاتب، کلینیک‌های صحی، شفاخانه‌ها، نهادهای دولتی و غیره تاسیسات عامه و دولتی همه از کارنامه و دشمنی گروه طالبان با آبادی و شکوفایی وطن حکایت می‌کند.

اخیراً گروه طالبان خط انتقال برق شمال به کابل را هدف گرفته و بارها این خط انتقال را هدف قرار داده‌اند. از یک هفته به این سو دوباره پایه‌های برق در منطقه کلکان ولایت کابل هدف ماین های جاگذاری شده قرار گرفته و اکنون کابل پایتخت و سایر ولایات کشور در تاریکی فرورفته است.

شب گذشته نیز گزارش شد که گروه طالبان بار دیگر پایه برق را در کلکان هدف قرار داده و کار بیست روزه شرکت برق رسانی برای چند روز دیگر نیز اضافه شد. به نظر می‌رسد گروه طالبان در تازه‌ترین مورد از باداران پاکستانی‌شان دستور دریافت کرده‌اند که با قطع خط انتقال برق دولت افغانستان را زیر فشار قرار بدهند و روی همین ملحوظ به تخریب پایه‌های برق روی آورده‌اند.

گذشته از این، تفکر طالبانی همواره با برق که نماد روشنایی و پیشرفت و آگاهی است در تضاد بوده و هیچگاه این گروه تاریک اندیش نمی‌تواند روشنایی و پرتو نور را تحمل کند، از همین جهت است که به فرموده استاد واصف باختری، گورستان ها را آباد و شهر را ویران و تاریک می‌خواهند.

گروهی که مخالف رسانه‌ها و مطبوعات و آگاهی و علم و پیشرفت باشد، هرگز پدیده‌ای را به نام برق تحمل نخواهد کرد و از همین جاست که پی به ماهیت تاریک و سیاه و متحجر طالبان می‌بریم.

نور ښکاره کړئ

ځواب دلته پرېږدئ

ستاسو برېښناليک به نه خپريږي. غوښتى ځایونه په نښه شوي *

Back to top button