د قـــــــرآن ســـــــره مــــــــرکــــــــه( څلورمه برخه )

پوښتنه : موږ خو دومره پوهیږو چی ته د خیر او ښیګڼو یوه نمونه یې . نو کولی سې چی ستا ځینی فضایل یا ښېګڼی راته ووایې ؟

ځواب : زما ښېګڼی ډیری دي چی څو مختصری بیلګې به یې داسی در وپیژنم :

لومړی ـ زه د الله کلام یم (۱) ؛

دوهم ـ زما غوندی بل کلام نسته او زه بهترین کلام یم (۲) ؛

درېیم ـ زما کار دا دی چی انسانان د ګمراهۍ د تیارې څخه راوباسم او د هدایت رڼا ته یې راوبولم (۳) ؛

څلورم ـ زه زړونو ته حوصله بخښم او ذهن او فکر ته ټینګښت عطأ کوم ( ۴) ؛

پنځم ـ زه د ټولو انسانانو د روحي ناروغیو له پاره د شفا پیغام یم (۵) ؛

شپږم ـ زه ایمان والاوو ته بشارت یا زیری یم (۶) ؛

اووم ـ زما اغېزه ثابته او مُسَلمه ده (۷) ؛

اتم ـ زما تلاوت یو ډیر لوی عبادت دی (۸) .

پوښتنه : والله دا خو ډیر مهم ټکې وو . اوس به د لوستونکو یا اورېدونکو پام یوې بلی موضوع ته را واړم او هغه دا چی آیا راته ویلای سې چی پر تا باندی مخالفینو اعتراضونه هم کړي دي ؟ که وی لطفأ یې څو بیلګې راته ووایه .

ځواب : هو ، پر ما باندی مخالفینو یو څه اعتراضات او نیوکي کړي دي چی ځینی یې دا دي :

لومړی ـ وایی چی زه د رسول الله (ص) له خوا جوړ سوی یم او ګواکی الله تعالی نه یم نازل کړی (۹) ؛

دوهم ـ وایی که موږ دا ومنو چی ته د الله له خوا نازل سوی یې ، نو بیا سوال دا دی چی ولی په یو ځایی توګه نه یې نازل سوی او ولی لږ لږ نازل سوی یې (۱۰) ؛

درېیم ـ وایی چی رسول الله (ص) زه د یو عجمي شخص [ غیر عرب ] په مرسته جوړ کړی یم (۱۱) ؛

څلورم ـ وایی چی زه باید د هغو دوو مشهورو کسانو څخه پر یوه نازل سوی وای چی د عربو د دوو مشهورو ښارونو [ یعنی مکې او طایف ] مشران وو (۱۲) ؛

پنځم ـ وایی چی زما پر ځای کوم بل [ نرم دریځه ] قرآن باید نازل سوی وای تر څو د دوی له پاره د منلو وړ وای (۱۳) ؛

شپږم ـ وایی چی زه باید د دوی د هیلو مطابق بدل سم (۱۴) ؛

اووم ـ زه یې شعر او شاعري بللی یم (۱۵) ؛

اتم ـ زه یې د پخوانیو خلکو بې سر او بې پښو داستانونه ګڼلی یم (۱۶) ؛

نهم ـ زه یې د خوب او خیال پاشلیً بیان بللی یم (۱۷) ؛

لسم ـ زه یې جادو بللی یم (۱۸) ؛

پوښتنه : استغفرالله ! د پخوانیو کافرانو او نننیو ملحدانو نظر خو بالکل یو دی . هغوی ولی داسی کول یا یې ولی اوس کوی ؟ یعنی ستا مخالفت ولی سوی دی یا کیږی ؟

ځواب : د بیلا بیلو خلکو له خوا زما سره مخالفت سوی دی چی د علتونو څو مثالونه یې دا دي :

لومړی ـ د نفساني غوښتنو پیروي (۱۹) ؛

دوهم ـ د لاس تنګۍ او بدحالۍ خطر (۲۰) ؛

درېیم ـ د ظلم او زیادتیو ناوړه عادت (۲۱) ؛

څلورم ـ د پلرونو او نیکونو په پټو سترګو تقلید (۲۲) ؛

پنځم ـ خپل منځي تعصب او ډلی ډلی والی (۲۳) ؛

شپږم ـ مجرمانه ذهنیت او تفکر (۲۴) ؛

اووم ـ ضدیت او سپین سترګي (۲۵) .

(۱) : التوبه : ۶ ؛ الفتح : ۱۵ ؛ یونس : ۳۷ . (۲) : الاسرأ : ۸۸ ؛ یونس : ۳۸ ؛ البقره : ۲۳ ـ ۲۴ ؛ هود : ۱۳ ـ ۱۴ . (۳) : ابراهیم : ۱ ؛ الاسرأ : ۹ . (۴) : النحل : ۱۰۲ . (۵) : یونس : ۵۷ ؛ الاسرأ : ۸۲ ؛ حم سجده : ۴۴ . (۶) : البقره : ۹۷ ؛ النحل : ۸۹ ، ۱۰۲ ؛ النمل : ۲ ؛ الاحقاف : ۱۲ . (۷) : الزمر : ۲۳ ؛ الاسرأ : ۱۰۷ ، ۱۰۹ ؛ الحشر : ۲۱ . (۸) : فاطر : ۲۹ ؛ البقره : ۱۲۱ ؛ الاحزاب : ۳۴ . (۹) : یونس : ۳۸ ؛ هود : ۱۳ ؛ الانبیأ : ۵ ؛ الفرقان : ۴ ؛ السجده : ۳ . (۱۰) : الفرقان : ۳۲ ؛ الاسرأ : ۱۰۶ ؛ التوبه : ۸۶ ، ۱۲۴ ، ۱۲۷ ؛ محمد : ۲۰ . (۱۱) : النحل : ۱۰۳ ؛ الفرقان : ۴ . (۱۲) : الزخرف : ۳۱ . (۱۳) : یونس : ۱۵ . (۱۴) : یونس : ۱۵ . (۱۵) : یس : ۶۹ ؛ انبیأ : ۵ ؛ الحاقه : ۴۱ ؛ الطور : ۳۰ . (۱۶) : الانعام : ۲۵ ؛ الانفال : ۳۱ ؛ النحل : ۲۴ ؛ الفرقان : ۵ ؛ المطففین : ۱۳ . (۱۷) : الانبیأ : ۵ . (۱۸) : السبا : ۴۳ ؛ الزخرف : ۲۰ ؛ الانبیأ : ۳ ؛ الاحقاف : ۱۷ ؛ المدثر : ۲۴ . (۱۹) : القمر : ۳ . (۲۰) : القصص : ۵۷ . (۲۱) : العنکبوت : ۴۹ . (۲۲) : البقره : ۱۷۰ ؛ المایًده : ۱۰۴. (۲۳) : ص : ۱ ـ ۲ ؛ الفتح : ۲۶ . (۲۴) : المطففین : ۱۲ . (۲۵) : البقره : ۸۹ ـ ۹۰ ؛ العنکبوت : ۴۷ .

یادونه : که د هری برخې په هکله رغنده وړاندیز یا نېکه مشوره لرئ نو هغه لطفأ د مسنجر یا ایمیل له لاری راسره شریک کړئ . زما ایمیل آدرس دا دی : nsamad57@hotmail.com ، والسلام .

نور ښکاره کړئ

ځواب دلته پرېږدئ

ستاسو برېښناليک به نه خپريږي. غوښتى ځایونه په نښه شوي *

Back to top button