دشمنی آشکار با علم و معرفت

توفیق عظیمی

طالبان نهایت تلاش کردند که خود شانرا از دست داشتن حمله بالای دانشگاه کابل مبرا سازند، وقتیکه عاملین این حمله بازداشت شدند، واضح شد، که طراح و انجام دهنده آن جنایت نابخشودنی بر دانشجویان دانشگاه بین المللی کابل کی ها بودند… شخص عادل نام تمام حقایق را برملا ساخت که حمله بالای دانشگاه کابل را شبکه حقانی پلان کرده بود، و در تبانی با طالبان آن جنایت را به انجام رساندند.

به تازگی طالبان بالای کاروان از استادان دانشگاه البیرونی در ولایت پروان حمله کردند که در نتیجه آن 4 تن از استادان شهید و نزدیک به 13 تن زخمی گردیده اند. این گونه حملات خشونت های گروه طالبان را ثابت می سازد، و هنوز هم جریان دارد، طالبان با انجام اینگونه حملات می خواهند خشم مردم را علیه حکومت برانگیزند. در گزارش ها دیده و شنیده ایم ، زمانی که واقعات قتل های هدفمند افزایش پیدا می کند، خلیلزاد به کابل می آید و با جانب حکومت افغانستان وارد گفتگو می شود و برای حکومت افغانستان اطمینان می دهد که طالبان دیگر قتل های هدفمند را انجام نمی دهند. و از سوی هم طالبان اعلامیه میدهند ، که حمله بالای جامعه مدنی، خبرنگاران، علما دین کار آنها نبوده است. طالبان در میدان نبرد با نظامیان افغانستان نتایج بدست نمی آورند و همواره شاهد بودیم که طالبان در جنگ های رو در رو با نظامیان شکست خورده اند و رسانه ها هم شاهد پیروزی طالبان در جنگ های رو در رو با نیروهای دفاعی امنیتی نبوده اند که گزارشی از پیروزی آنها تهیه بدارند.

بنآ طالبان همواره تلاش نموده اند بواسطه کشتن افراد ملکی و تخریب اماکن عام المنفعه از طرفی مردم را علیه نظام برای سرکشی تشویق نمایند و از سویی هم رسانه ها را وادار نمایند تا نام طالبان در سرخط خبر های رسانه ها قرار گیرد .

از همین جهت است که طالبان بالای افراد ملکی و نهاد های آموزشی و تحصیلی حملات را انجام میدهند که باعث بلند شدن سروصدا در رسانه های داخلی و خارجی گردد .

طالبان جنگ را برای ادامه کشتار مردم جهت بدست آوردن قدرت از راه دور آغاز کرده و ادامه میدهند . به همین منظور است که از گفتگو های صلح فرار می کنند، بخاطریکه آنها سربازان و تروریستان اجاره ای استخبارات منطقه هستند و برای کشتار و خشونت پول بدست می آورند و پیشرفت ها در پروسه صلح و به وجود آمدن صلح به معنی واقعی به نفع آنها نمی باشد .

طالبان از عده ای جوانان روستا نشین و طلبه های مدارس دینی (مرکز آموزش های تروریستی) پاکستان سواستفاده می کنند و مردم مسلمان افغانستان کافر خطاب می کنند و آنها را برای کشتن مردم ملکی و حمله بالای نهاد های تحصیلی ، آموزشی و.. آماده میسازند.

نور ښکاره کړئ

ځواب دلته پرېږدئ

ستاسو برېښناليک به نه خپريږي. غوښتى ځایونه په نښه شوي *

Back to top button