جهالت طالبان ناشی از عدم استقلالیت آنهاست

جهالت طالبان ناشی از عدم استقلالیت آنهاست

توفیق عظیمی

طالبان با شرط گذاری های غیر منطقی چی را می خواهند ثابت کنند ؟ آنها (طالبان) میگویند در جلسه استانبول با شرایط خاص خود شرکت خواهند نمود .

– جلسه اجندای مشخص نداشته باشد

– تصمیم گیرنده ها داخلی و همکاران خارجی شامل در قضیه حضور نداشته باشند .

– جلسه نباید بیش از سه روز طول بکشد.

در حالیکه جنگ ، کشتار مردم ملکی ، تخریب اماکن عمومی از سوی طالبان شتت یافته است و از سوی هم نیروهای امنیتی و دفاعی برای سرکوب طالبان وارد جنگ های خونین شده اند ، رهبران طالبان نیز فرصت پیش آمده برای روند مذاکرات صلح را با گذشت هر روز ضایع میسازند و جاری شدن سیل خون شهروندان ملکی وجدان های شرور آنها را صدمه نمی زند.

اگر جلسه استانبول به گفته طالبان اجندای خاصی نداشته باشد ، جلسه برای چه کاری برگزار خواهد شد ؟ آنها به چکربه استانبول خواهند رفت ؟ می گویند جلسه فقط برای سه روز برگزار گردد . چه کسی شما را برای انتخاب زمان جلسه تعیین کرده؟ اگر حل مسئله هدف شماست ، شما به کدام صلاحیت و اخلاق به خود اجازه می دهید تاریخ جلسه را تعیین کنید .

به جای تعیین شخص ثالث یا ادامه جلسه تا رسیدن به توافق، اگر موافقت ندارید یا وقت ندارید ، پس چه کاری را انجام می دهید؟ شغل شما چیست ؟ بدون نسل کشی و قتل عام ملت اولویت دیگری دارید؟ واضح است که شما صلح نمی کنید، هنوزم به فکر جنگ و خشونت هستید و میخواهید از این طریق به قدرت برسید .

اما مردم از شما متنفرند. از شما ترس دارند که مثل گرگ های وحشی فرزندان آنها را در جریان فراگیری تعلیم نبلعید .

با شدت گرفتن حملات وحشیانه شما بر افراد ملکی شهروندان ، بازرگانان ، خود و سرمایه های شان را از این کشور کوچ میدهند . تعداد کمی از افراد قادر به انتقال فرزندان و همسران خود به مکانهای امن در هند ، ترکیه و سایر مناطق هستند. چون شما ظالم هستید ، وحشی هستید ، بی پروا هستید ،بی غیرت و دشمن بیرحمی هستید. هیچ شهروندی نمی تواند به شما باور کند که به کودکان ، زنان ، خانواده های شان آسیب می رساند.

سرمایه های شان را سرقت نمی کنید و در آتش جنگ بدنام خود نمی سوزانید. اگر از آمدن شما خوشحال می بودند. شما در قلب این ملت جایی میداشتید ، شما دشمن تمدن و فرهنگ این ملت هستید ، شما رخشانه های ما را سنگسار کردید ، شما بودای این سرزمین را فرو غلتاندید و… شما چقدر نفرت انگیز هستید ، چقدر ترسناک و وحشی هستید.

فرض کنید شما قدرت را گرفتید، چند سال با زور حکومت خواهید کرد؟ پنج سال؟ ده سال بیست سال سپس چه خواهی کرد؟ فکر نمی کنید با این عمامه های سیاه پنجابی این افراد را اعدام کنید؟ وضعیت شما در ۲۰۰۱ معلوم شد در روز های نخست ورود آمریکا مردم این وطن با شما کاری نکردند اگر می کردند اجساد تان در کانال های کابل جای نمیشد؟ مردم به دلیل نفرت از شما ، حتی در یک روز دو بار ریش هایشان را تراش کردند..شما فکر می کنید بعد از این همه بی رحمی که در 20 سال انجام داده اید می توانید محبوب میشوید؟ آیا مردم در گردن شما گل می گذارند؟ شما همان دشمن منفور هستید که طفل های این ملت را کشته اید. فرزندان شما به دلیل وفاداری شما به پنجاب در لیست خائنان قرار می گیرند. شما هرگز محبوب نخواهید شد. به یادت داشته باشد. تنها کاری که می توانید انجام دهید پاک کردن این وضعیت ناخوشایند است. خونخواری را متوقف کنید. وقت را تلف نکنید وگرنه دعای این ملت ستم دیده شما را به خاک و خاشاک برابر خواهد کرد.

نور ښکاره کړئ

ځواب دلته پرېږدئ

ستاسو برېښناليک به نه خپريږي. غوښتى ځایونه په نښه شوي *

Back to top button