تردید در مورد ازدواج های بیشتر طالبان

تردید در مورد ازدواج های بیشتر طالبان

نیلوفر مستعد

اکنون نگرانی ها و سوالاتی در مورد رهبران سیاسی و جنگ سالاران طالبان و چگونگی ازدواج رهبران آنها با دو ، سه یا حتی چهار خانم مطرح شده است. این سوالات پس از ازدواج ملا عبدالغنی برادر ، معاون دفتر سیاسی طالبان که در زندان پاکستان به سر میبرد مطرح شد ، که وی خودش در زندان بود ، خانمش یک فرزند پسر بدنیا آورده بود و این موضوع از آن زمان میان رهبران و فرماندهان جنگی طالبان نگرانی های را بوجود آورده است .

گفته می شود ملا منصور رهبر سابق طالبان سه بار ازدواج کرده بود ، که قبل از مرگش هم چنان می خواست برای بار چهارم با دختر جوانی از قوج بلوچ که مطلق به بلوچ های ایران است ازدواج کند . و ملا هیبت الله دو سال پیش برای دومین بار با یک دختر ۱۷ ساله ازدواج کرده است. اکثریت قومندان های طالبان است که دو یا سه زن را به عقد خود گرفته اند .

از جنگجویان طالبان همین سوال میشود که چطور دوست های زیاد شان تا حال ازدواج نکرده اند آیا توان اش را ندارند یا کسی برایشان دختر نمیدهد، اما بزرگان شان هر وقتی بخواهند ازدواج کرده میتوانند.

فرماندهان طالبان در برخی مناطق از زور یا نفوذ خود استفاده می کنند و اگر در خانه ای دختری زیبا را ببینند ، خانواده را تحت فشار قرار می دهند تا دختر را به عقد خود بیاورند .

از آنجا که مردم در این منطقه زندگی می کنند و درمانده و تحت ستم هستند ، مجبور می شوند دختر خود را برای حفظ جان و ناموس خود با یک فرمانده طالبان ازدواج کنند چون فامیل دختر را یا زندانی می کنند ، لت و کوب می کنند و حتی به اعدام محکوم می کنند.

جنگجویان طالبان که به زندگی و تجملات رهبران خود نگاه می کنند ، سوالاتی را در مورد اینکه رهبران آنها پول و منابع خود را از کجا می گیرند و چگونه می توانند چند خانه و چند خانواده را نگهداری کنند ، در حالی که خود مبارزان نمی توانند. اینها سوالاتی است که اخیراً مطرح شده است ، اما در برخی مناطق ، شبه نظامیان طالبان می دانند که چگونه رهبران آنها با بیش از یک زن ازدواج کرده اند ، زیرا آنها می بینند که فرماندهان طالبان با زور با دختران مردم ازدواج می کنند. اگر اینگونه نشود ، به دختر تهمت می بندند که تمام عمر او را خراب میکنند . ستیزه جویان طالبان که برای منافع رهبران خود می جنگند ، آنها دختران خود را نمی دهند زیرا او هر روز در معرض خطر مرگ است و خانواده های شان ، نمی خواهند دخترش بیوه شود و آن را به شخصی که هر روز در معرض خطر است بدهد.

رهبران طالبان ، که شایعات مربوط به ستیزه جویان خود را شنیده اند ، تصمیم گرفته اند که رهبران و فرماندهان سیاسی دیگر برای بار دوم یا سوم ازدواج نکنند ، تا زمانی که عصبانیت و سوالات مبارزان فروکش کند.

نور ښکاره کړئ

ځواب دلته پرېږدئ

ستاسو برېښناليک به نه خپريږي. غوښتى ځایونه په نښه شوي *

Back to top button