آیا به راستی طالبان در پی به دست آوردن دل امریکا اند؟

آیا به راستی طالبان در پی به دست آوردن دل امریکا اند؟

توفیق عظیمی

فقط درنظام اسلامی است که انسان این زنجیره بندگی را میگسلاند وگردن را از ریسمان پرستش دیگران آزاد میسازد اما گروه های افراطی در سرزمین ما افغانستان بخاطر گرم نگهداشتن میدان های نبرد وحضور فعالانه خویشرا جلوه دادن برای باداران خویش با گذشت هر روز جنایت خلق می نماید با استفاده از نام شریعت اسلامی دین وجهاد را برای ملت های مسلمان وغیر مسلمان جهان به مسخره گرفته وآنرا به تیغ برنده معرفی نموده، این گروه تندرو افراطی بالای برادران مظلوم مسلمان خویش درطول چند دهه هیج نوع ترحم نداشته وآنان را به فجیع ترین اشکال به خاک وخون کشانده این یک حقیقت آشکار است که هیج کس از اعمال جاهلانه آنها چشم پوشی کرده نمی تواند نشانی آتش، ظلم ووهشت این گروه درخانه هر افغان به وضوح دیده میشود ودود چنین آتش حتی سایه به دین انداخته است که ترجیح حیات خود برحیات دین به جهاد نپرداخته بلکه به اشاره های کشورها واستخبارات متخاصم که در وطن عزیز ما منافع دارند یا رقیبان منطقوی وجهانی خویشرا توسط این گروه تهدید می نمایند وطبق پلان ،دستورات ومیل آنها فعالیت داشته ودارند واین گروه به طور ظالمانه در قتل، کشتار وویرانی این سرزمین وملت مسلمان از تمامی وسایل وتوان نظامی استفاده نموده به غم واندوه مردم را هر روز افزایش میدهند ، به این حقیقت در ادای شهادت کوتاهی کرده است، یا اصلآ بر ضد این دین شهادت داده است . شهادتی که دیگران را از پذیرش دین باز میدارد. چه دیگران چنین مسلمانانی را می بینند که دارند بر ضد دین نه به نفع دین گواهی میدهند! وای برکسانی که از طریق ادعای ایمان به این دین ، مردمان را از دین خدای باز دارند. و وای بر کسانی که مردمان آنان را مؤمن انگارند و فریب ظاهری آراسته ایشان را بخورند ولی در اصل هیچگونه ایمانی نداشته باشند. پیکارعقیده،وکوشش و تلاش و مکر و نیرنگ و دروغ و چاره جویی هایی که دشمنان این آیین برای آمیختن حق با باطل و پوشاندن درست بانادرست وپخش شک و گمان در میان ملت افغانستان و رساندن شر وزیان بدون کوچکترین سستی و گسیختگی به این ملت مسلمان خود نشان میدهند دامهایی که بر سر راه آنان تعبیه میکنند. مبارزه ورویاروی ملت مبارز و غیور افغانستان با این همه ناروایی ها وناهنجاریها،به وسیله وحدت و همبستگی و آگاه کردن جوانان از حقیقت آنچه بر آنند وحقانیتی که متمسک بدانند،هویدا ساختن باطلی که دشمنانشان در پیش گرفته اند ونیات پلیدی که این دشمنان نسبت به مردم ستم دیده و رنج دیده در دل دارند و اهداف کثیفی که در سر می پروراند.

از یکسال بدینسو گفتمان صلح افغانستان یا مذاکرات صلح در کشورهای مختلف بخصوص با میزبانی کشور قطر در دوحه در جریان بود که بعد از آغاز دور دوم این گفتگو ها با بن بست ها مواجه شده و بالاخره نشستی بزرگی در مسکو نیز تدویر گردید اما از طرف این گروه هیچ نوع حسن نیت به صلح وجود ندارد قتل های هدفمندانه ، ماین ها چسپکی و جنگها را تشدید نموده اند.

مردم نباید فریب سخن شیرین و چرب زبانی افراد دورو ، ریاکار،زبان دراز،سنگین دل، شرور،شرارت پیشه ،بدسرشت و تباهکاری گروه های تروریستی بخصوص گروه طالبان را نخورند بلکه درجستجوی حقیقت نهفته در فراسوی سخنان رنگین ، صداها و نغمه های ساختگی ، نفاق و دورویی ، ریاکاری ، و آرایش و پیرایش باشند

کسی که با تمام وجود به صلح و آشتی درنیاید،وجان خود را خالصانه تسلیم رهبری الله وشریعت خدا نکند،واز هر جهان بینی دیگری از هر روش دیگری از هر شرع دیگری خویشتن را رها نسازد،چنین کسی در راه شیطان قرار دارد و گام به گام با اهریمن روان است . آنجا نه راه حل میانه ای است ونه روشی است گاه این سو گاه آن سو ، ونه مسیری است که نیمه ای از اینجا و نیمه ای از آنجا باشد، بلکه تنها : حق یا باطل ، هدایت و ضلالت ، ، اسلام یا جاهلیت ، وروش خدا یا گمراهسازی شیطانی است وبس.

نور ښکاره کړئ

ځواب دلته پرېږدئ

ستاسو برېښناليک به نه خپريږي. غوښتى ځایونه په نښه شوي *

Back to top button