از طالبان شکوه نکنید! آنها مزدور اند

از طالبان شکوه نکنید! آنها مزدور اند

نیلوفر مستعد

طالبان در ماه مبارک رمضان حملات تروریستی خود را در برابر مردم بی گناه ما افزایش داده اند در حالیکه جامعه جهانی و مردم افغانستان از طالبان می خواهند که خشونت های خویش را کاهش داده و به آتش بس متوسل شوند ولی در عمل این گروه در این ماه مبارک حملات خویش را شدت بیشتر بخشیده و جنایات نابخشودنی زیادی را مرتکب شده اند. هرچند آن ها می خواهند که خود را نیرومند نشان داده و امتیازات بیشتری را از جامعه جهانی و ایالات متحده آمریکا بدست آورند.

در یک جنایت هولناک این گروه که بالای یکی از مکاتیب شهر کابل انجام داده اند در آن تعداد زیادی از شاگردان این مکتب جان های شرین خود را از دست داده و تعداد دیگر شان زخم برداشته اند این عمل وحشیانه نشان میدهد که طالبان به هیچ دین و آیین پابند نیستند .

طالبان قبل از این حمله وحشیانه شان جنایت دیگری را بالای نمازگزاران در پروان، لغمان، بغلان و حمله موتر بمب را بالای روزه داران در هنگام افطار در ولایت لوگر انجام داده اند و شاید جنایات شان در این ماه مبارک ادامه داشته باشد به منظور حفاظت از افراد ملکی، خانه ها و تأسیسات عام المنفعه هم دین مقدس اسلام دساتیر واضح را بیان نموده و هم مقررات ملی و بین المللی.

چنانچه پس از فتح مکه معظمه پیامبر بزرگوار اسلام به لشکریان خود دستور داد که خانه های مردم مصؤون اند، کعبه شریف جای امن است، خانه ابوسفیان مصؤون است، هرگاه دشمنان به خانه های خویش داخل شوند تعقیب شان نکنید و به خانه های شان داخل نشوید، اشجار، نباتات و حیوانات نباید آسیب ببینند اسیران را نکشید.

همچنین قوانین بین المللی بشر دوستانه از طرفین درگیر می خواهند که مردم ملکی، اماکن عمومی و تأسیسات عام المنفعه را نباید آسیب بزنید. ولی در عمل گروه طالبان که ظاهراً هدف از جنگ و کشتار خود را جهاد قلمداد می کند، در همه حملات خود افراد ملکی را به شهادت می رسانند، در خانه های مردم داخل شده همه اعضای خانواده را بیرحمانه تیرباران می کنند، نمازگزاران را در داخل مسجد و حین برپایی نماز به شهادت میرسانند، عالم دین را می کشند، مکاتب، شفاخانه ها و سرک ها را ویران می کنند و باز ادعا می کنند که آنها جهاد می کنند و مجاهد اند.

در حالیکه افراد ملکی مطابق همه قوانین باید محفوظ بمانند و طرفین تلاش کنند تا به آن ها آسیب نرسد ولی طالبان در همه فعالیت های شان افراد ملکی را عمداً هدف قرار می دهند و آن ها را به شهادت می رسانند.

در مقابل، خوشبختانه این موضوع از سوی نیروهای امنیتی کشور به شدت رعایت می شود و یگانه عامل مهم در کندی عملیات های تصفیوی نیز همین امر به شمار می رود چون مقامات امنیتی همواره ابراز می دارند که طالبان و تروریستان در خانه های ملکی پناه می گیرند و مردم را به عنوان سپر استفاده می کنند از این رو، نظامیان کشور مجبور اند با نهایت احتیاط به پیش بروند تا مبادا افراد بیگناه تلف شوند و منازل آن ها ویران گردند.

نور ښکاره کړئ

ځواب دلته پرېږدئ

ستاسو برېښناليک به نه خپريږي. غوښتى ځایونه په نښه شوي *

Back to top button