حمله بر دانش آموزان؛فجیع ترین نوع جنایت بشری است

حمله بر دانش آموزان؛فجیع ترین نوع جنایت بشری است

توفیق عظیمی

در پی خواستهای مکرر دولت افغانستان و جامعه جهانی مبنی بر کاهش خشونت از سوی طالبان، این گروه اعلان نمودند که آن ها به جنگ خویش دوام می دهند و هیچ گونه پلان برای کاهش خشونت ندارند تنها اعلان نه، بلکه در عمل نیز حملات خود را شدت بخشیده است این گروه وحشی صفت که در میدان نبرد توان مقابله با نیروهای شجاع امنیتی و دفاعی کشور را ندارند، اماکن عامه و مکتب دختران را با قساوت و بی رحمی هدف قرار میدهند.

عصر روزشبنه، هژدهم ثور در حالی که دانش آموزان دختر از مکتب سیدالشهدا در مربوطات دشت برچی، حوزه سیزدهم امنیتی شهرکابل رخصت می شدند، انفجار مهیبی در نزدیکی آن رخ داد، به دنبال آن، دو انفجار دیگر نیز صورت گرفت. در این انفجارها دست کم ۵۵ تن دانش آموزان شهید و بیش از ۱۵۰ تن دیگر زخمی شده اند.که اکثر کشته گان و قربانیان، کودکان دانش آموز دختر و رهگذران هستند

این رویداد تروریستی همانند رویداد لوگر که محصلین را هنگام افطار هدف قرار داد، دانش‌آموزان مکتب را هدف گرفت. از آنجا که مکاتب و اماکن آموزشی مکان‌های غیرنظامی اند، از هرنوع تعرض مصوون دانسته می‌شوند.

تروریستان از ضعف و شکست خود متوسل به جنایات بزرگ کشتار کودکان، زنان و دانش‌آموزان می‌گردند که این رویکرد در تمام قوانین، مردود و جنایت جنگی شمرده شده است.

طالبان با تشدید جنگ نامشروع و خشونت شان یک بار دیگر نشان دادند که نه تنها به حل بحران کنونی به گونه صلح آمیز و اساسی تمایل ندارند، بلکه با پیچیده ساختن وضعیت، فرصت فراهم شده به خاطر صلح و آرامش را سبوتاژ می کنند، گروه طالبان در میدان نبرد توان مقابله با نیروهای امنیتی و دفاعی کشور را ندارند و به همین دلیل مکان های عامه و مکتب دختران را قساوت و بی رحمی هدف قرار می دهد، حمله بر اماکن مسکونی و نهادهای آموزشی، حمله بر تمام اصول و ارزش های انسانی شهروندان است که نه تنها توجیه پذیر نیست، بلکه مصادیق جنایت جنگی است. حملات بزدلانه تروریستی، نابخشودنی، ناپذیرفتنی و ظالمانه است.

نور ښکاره کړئ

ځواب دلته پرېږدئ

ستاسو برېښناليک به نه خپريږي. غوښتى ځایونه په نښه شوي *

Back to top button