اعلامیه علمای شورای متحد افغانستان

اعلامیه علمای شورای متحد افغانستان

درپیوند به حوادث اخیر تروریستی در کشور بخصوص حمله خونبار بالای مکتب سیدالشهدا!

ترجمه: و هر کس مؤمنی را به عمد بکشد مجازات او (آتش) جهنم است، که در آن جاوید (معذّب) خواهد بود و خدا بر او خشم و لعن کند و عذابی بسیار شدید بر او مهیا سازد.(سوره نساء آیه ۹۳).

هموطنان متدین وصلح دوست!

متاسفانه بار دیگراز سوی تروریستان سیاه دل، دشمنان صلح و آرامش ملت افغانستان برای چندین بار در این ماه مبارک رمضان که ماه رحمت، مغفرت و رهایی از آتش جنهم است، زمین را به خون هموطنان مظلوم و بی گناه ما رنگین ساختند، و جنایات بزرگ انسانی را خلق کردند. روز گذشته نزدیک به افطار که هموطنان ما مصروف آماده گی برای افطار شان بودند، انفجارمهلک موتر بم که توسط گروه های تروریستی(طالب و یا داعش) بمنظور به خون و خاک کشیدن هموطنان مظلوم و بی گناه آماده گردیده بود در نزدیک دروازه مکتب سیدالشهداء حوزه ۱۳ امنیتی کابل بالای دانش آموزان صورت گرفت. که با تاسف بیشتر از ۳۰ تن از هموطنان ملکی ما به ‌شمول شاگردان مکتب که تمامی شان دختران معصوم بودند شهید و بیشتر از ۵۰ تن دیگر مجروح گردیدند. که نخست از همه از بارگاه خداوند متعال برای شهدا حادثه جنت الفرودس، برای مجروحین شفاء حاجل و برای عاملین همچو قضای جهنم و عذاب بزرگ خواهانیم.

سرزمین عزیز ما افغانستان ومردم متدین و رنجدیده آن همواره مورد ظلم، ستم و عملکردهای غیرشرعی و غیرانسانی این چنین خون ریزان حرفوی قرن قرارگرفته و در نتیجه اعمال سازمانیافته،غیراسلامی وغیرانسانی اینچنین گروه های دهشت افگن و اجیر تعداد زیادی ازافغان های ما اعم از اقشارملکی و نظامی شامل اطفال و طلاب مدارس، مساجد و مکاتب ،علمای جید دینی، متنفذین، بزرگان قومی و شخصیت های سیاسی و صدها پیر و جوان دیگر در نتیجه حملات انتحاری، انفجاری و سایر توطئه های تروریستی مستقیمآ به دستور باداران خارجی و افراد رده اول این آدمکشان ناجوانمردانه به کام مرگ فرو برده شده اند.

بناء ما علمای دینی منسجم در شورای متحد علمای افغانستان این چنین جنایات علیه افغان ها، اسلامیت و انسانیت را شدیدآ تقبیح و محکوم می کنیم و از مردم عزیز ما میخواهیم که ماهیت اصلی و اهداف منفور حقیقی طالبان و سایر گروه های تروریستی و بدنام کننده دین مقدس اسلام را بیشتر از پیش درک نموده و فریب توطئه ها و دسایس شان را نخورند بل تلاش نمایند تا با قوت و صداقت بیشتر جلو تحرکات شرطلبانه آنان را در مساعی مستقیم و غیر مستقیم با قوت های امنیتی افغانستان که در حقیقت از فرزندان خود ما تشکیل شده است بگیریم و نگزاریم تا آنان به اهداف ناپاک شان که همانا نا امنی، ایجاد بی اتفاقی و آشوب و مواجه ساختن مردم با حکومت است دسترسی یابند.

ضمنا ما علمای کشور رسالت دینی واخروی خویش میدانیم تا ازطریق منابرمساجد وگردهمایی ها این عمل فجیح وبدورازانسانیت دشمنان علم ودانش را شدیداً تقبیح ومردم را به فراگیری علم ودانش ترغیب نمائیم چون خداوند متعال درقرآن عظیم الشان فرموده:(آیاکسانیکه میدانند باکسانیکه نمیدانند مساویاند؟) (سوره زمرآیه ۹)

وما علینا الا البلاغ

( ازطرف شورای متحد علمای افغانستان )

نور ښکاره کړئ

ځواب دلته پرېږدئ

ستاسو برېښناليک به نه خپريږي. غوښتى ځایونه په نښه شوي *

Back to top button